Deezer appoints Tarek Mounir as CEO of MENA

  • New regional CEO brings a wealth of media and entertainment experience and a successful track record of growing business in the region
  • Tarek will be instrumental in building and leading Deezer’s MENA team to grow the user base in key markets

5th February 2019, [Dubai]: Deezer, the global music streaming service, is proud to announce that Tarek Mounir is joining the company on 1 April as CEO for the MENA and Turkey region.

Tarek will be responsible for growing Deezer’s B2B and advertising business in the Middle East, North Africa and Turkey, working closely with the company’s global product, marketing and content teams to bring the company’s local strategy to life.

Tarek joins Deezer from Turner, an international broadcast media company, where he spent over eight years successfully growing the business in MENA, Turkey, Greece & Cyprus.

Tarek was instrumental in developing relationships with Telcos and other commercial partners, as well as building a Free To Air Ad Sales business in a challenging and competitive landscape.

Tarek is also an entertainment veteran. Prior to his time at Turner, he produced commercials and long form animation; as well as served as a TV presenter for shows including Survivor, Middle East.

 

Following a successful launch in the MENA region in October 2018, Deezer will open an office in Dubai in Q1 2019 to serve as a hub for its work in the region. The company is in the process of recruiting a number of local employees in various marketing, communication and business development roles and already has team members in place to manage industry relations and local editorial content.

Hans-Holger Albrecht, Global CEO of Deezer commented: “I’d like to welcome Tarek to Deezer’s management. We’re excited to have him on the leadership team for our regional operations in MENA. His extensive background in entertainment and understanding of local market dynamics and growth drivers will be a great asset for our ongoing expansion.”

Deezer is available all over the Middle East and North Africa. The app can be used in Arabic, French, English as well as a number of other languages and offers exclusive content from Rotana’s market leading music catalogue as well as the best mix of local and international content in the region. New users can try the service or free for 15 days and can then get another 30 days for free by signing up to the service with a valid payment solution.

-ENDS-

For more information please visit www.Deezer.com and for press enquiries please email press@deezer.com.

About Deezer
Deezer connects over 14 million monthly active users around the world to 53 million tracks. Deezer is available in over 180 countries and gives users instant access to one of the largest and most diverse global music streaming catalogue on any device. Deezer is the only service in the Middle East and North Africa where you can find Rotana’s leading music catalogue together with a library of 53 million tracks and hits from all over the world. Deezer is available on your favorite device, including smartphone, tablet, PC, laptop, home sound system, connected car or smart TV.

Deezer was founded in 2007 and is a privately held company, headquartered in Paris. Deezer also has offices in London, Sāo Paulo, Berlin, Miami and around the world. Deezer is available as a free download for iPhone, iPad, Android and Windows devices or on the web at deezer.com. For the latest news on Deezer go to Deezer.com/company/press

فى إطار الخطة التوسعية للشركة

تعيين طارق منير رئيساً تنفيذياً لـشركة ديزر “Deezer” في مصر والشرق الأوسط وشمال أفريقيا وتركيا أول أبريل المقبل

هانس ألبريخت: خبرات منير الكبيرة في وسائل الإعلام والترفيه رشحته لتولي المسؤولية عن جدارة

القاهرة 5 فبراير 2019: أعلنت شركة ديزرDeezer العالمية الرائدة في تقديم خدمات الاستماع إلى الموسيقى عن انضمام طارق منير إلى فريق عمل الشركة وذلك بدايةً من أول إبريل المقبل كمدير تنفيذي لمنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وتركيا.

يتولى منير بحكم منصبه الجديد مسئولية تنمية وتطوير أعمال ديزرDeezer التجارية والإعلانية مع الشركات المختلفة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وتركيا، وسوف يعمل جنباً إلى جنب مع فريق العمل العالمى المسئول عن التسويق والمحتوى لإضفاء الحيوية على استراتيجية ديزر Deezer على المستوى الإقليمى والمحلى.

وفى هذا السياق علق هانس-هولجر ألبريخت المدير التنفيذي لديزرDeezer العالمية، على هذا قائلا: “سعدت كثيراً بانضمام طارق منير الى فريق ديزر Deezer، ومتحمسين لتوليه هذا المنصب وقيادته للتوسع الإقليمي في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. ونسعى للاستفادة من خبرته الواسعة في مجال الترفيه وما لديه من فهم لآليات وعوامل النمو بالأسواق الإقليمية”.

ولقد إنضم طارق للعمل مع ديزرDeezer بعد قضاء ثمانى سنوات بشركة تيرنر Turner، وهي شركة دولية للإعلام الإذاعي، حيث عمل على تطوير الأعمال التجارية لشركة تيرنر Turner في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا وتركيا واليونان وقبرص، ولعب دورا أساسيا في تطوير العلاقات مع شركات الاتصالات وشركاء تجاريين آخرين، فضلاً عن بناء أعمال “مبيعات إعلانية مجانية” في ظل بيئة صعبة وتنافسية.

كما يمتلك طارق منير خبرة كبيرة وباع طويل في مجال الترفيه. فقبل العمل فى تيرنر Turner، نجح في إنتاج العديد من الإعلانات التجارية والرسوم المتحركة. وكذلك عمل كمقدم برامج تلفزيونية مثل: Survivor وMiddle East وهي الخبرات التي أهلته لتولي مهام منصبه الجديد عن جدارة واستحقاق.

والجدير بالذكر، انه تم إطلاق خدمات ديزر Deezer في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا في أكتوبر 2018، كما ستفتتح شركة ديزر Deezer قريباً مكتبًا في دبي خلال الربع الأول من عام 2019 ليكون بمثابة مركز رئيسي لعملها في المنطقة. وتقوم الشركة حالياً باختيار فريق العمل المحلى لشغل وظائف فى أقسام التسويق والتواصل وتطوير الأعمال، إلى جانب فريق العمل الخاص بادارة التعاملات الخاصة بصناعة المحتوى والمحتوى التحريري المحلي.

تطبيق ديزر Deezer متاح في جميع أنحاء الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، حيث يمكن استخدام التطبيق باللغات العربية والفرنسية والإنجليزية بالإضافة إلى عدد من اللغات الأخرى، ويقدم محتوى حصري من مجموعة الموسيقى الخاصة بشركة روتانا، بالإضافة إلى مزيج مبتكر من المحتوى المحلي والعالمي في المنطقة. يمكن للمستخدمين الجدد تجربة الخدمة مجانًا لمدة 15 يومًا قابلة للتجديد لمدة ثلاثون يوماً أخرى من خلال الاشتراك في الخدمة باستخدام بطاقات ائتمانية سارية.

-انتهى-

نبذة عن ديزر Deezer

يربط تطبيق ديزر Deezer 14 مليون مستخدم نشط شهري من حول العالم بـ53 مليون مقطوعة. يتوفر ديزر في أكثر من 180 بلدًا وهو يتيح للمستخدمين إمكانية الوصول الفوري إلى واحد من كاتالوجات الاستماع إلى الموسيقى العالمية الأكبر والأكثر تنوّعًا على الإطلاق على أي جهاز. ويعتبر ديزر الخدمة الوحيدة المتوفرة في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا حيث يمكنكم إيجاد كاتالوج روتانا الموسيقي الرائد، إلى جانب مكتبة من 53 مليون مقطوعة وأغنية من حول العالم. يتوفر تطبيق ديزر لتحميله على جهازكم المفضّل بما في ذلك الهاتف الذكي، أو الحاسوب اللوحي، أو الحاسوب المكتبي، أو الحاسوب المحمول أو نظام الموسيقى المنزلي، أو الجهاز الموصول بالسيارة أو التلفاز الذكي.

تأسست شركة ديزر Deezer عام 2007 وهي شركة خاصّة، تتخذ مقرًا لها في باريس. وتملك ديزر Deezer أيضًا مكاتب منتشرة في لندن، وساو باولو، وبرلين، وميامي، ودبي، ومن حول العالم. إن تطبيق ديزر Deezer متوفر للتنزيل مجانًا على أجهزة آيفون، وآيبد، وأندرويد وويندوز أو على الإنترنت على العنوان deezer.com. لأحدث الأخبار والمستجدات حول ديزر، تفضلوا بزيارة الموقع الإلكتروني: Deezer.com/company/press.

لمزيد من المعلومات ، يرجى زيارة www.Deezer.com وللحصول على الاستفسارات الصحفية، يرجى مراسلتنا على البريد الإلكتروني press@deezer.com.